Dwór Nocy Book Tag

Zapraszam was na Dwór Nocy Book Tag:


1. Feyra - postać, która przechodzi ogromną przemianę w ciągu trwania książki/serii

Dorian ze "Szklanego tronu". W pierwszym tomie jest takim typowym książątkiem, który jest taką trochę ciepłą kluską (moim zdaniem). Jednak w "Imperium burz"...

2. Rhysand - postać, która zawsze ma "plan B"

Kieran Storm z "Wyklętej". Był tak inteligentny, że śmiem twierdzić, że miał też plan C i D.

3. Cassian - najlepszy książkowy wojownik

Rozumiem, że Cassiana tu nie mogę dać...? Wiadomo, że Cassian jest najlepszy i nie do porównania, ale skoro muszę już kogoś wybrać... To wybieram Matthiasa z "Szóstki Wron".

4. Azriel - postać z trudną przeszłością

Do tej kategorii pasuje mi Sky Bright z książki "Kim jesteś, Sky?". Jako sześcioletnie dziewczynka (to nie spojler to jest pierwszy rozdział książki) została porzucona na stacji benzynowej.

5. Mor - najlepiej ubrana postać

Tutaj nie mam pojęcia, ale Ami z "Rywalek" zawsze miała jakieś ładne suknie i myślę, że można ją tu zaliczyć.

6. Amren - postać upiorna, ale dająca się polubić

Manon Czarnodzioba. Nie dal wszystkich jest upiorna, przyznam że dal mnie też tak średnio, ale mimo wszystko jest wiedźmą. Wiedźma = upiorność (a przynajmniej tak powinno być).

7. Nesta - postać, która ma najlepsze teksty

Nie wiem. Wydaje mi się, że nikt nie ma takich tekstów jak Nesta.

8.  Elain - tragicznie zakochana postać

Cassie z "Rozgrywki" można by pod to zaliczyć w pewnym momencie książki... Ale mimo to zostawmy ją przy tej kategorii.

9. Dwór Koszmarów - ulubiony czarny charakter

Szkarłatna Królowa z trylogii "Królowa Tearlingu". Możliwe, że jest ich jeszcze więcej, ale właśnie ona zapadła mi najbardziej w pamięć.

10. Dwór Snów - ulubiona książkowa rodzina/ grupa przyjaciół

Moją ulubioną rodziną jest rodzina Benedict z książek z Sagi o Braciach Benedictach. Wszyscy bracia ją tak zarąbiści, że to się w głowie nie mieści.

11. "Za gwiazdy, które słuchają..." - ulubiony książkowy cytat

Nie ma jednego. Jest dużo wspaniałych cytatów z książek, ale wybrałam jeden, trochę dłuższy, ale wspaniały:
"Nie wierzymy w nasze możliwości, zamknięte w niewidzialnych klatkach, które wokół nas porozwieszano. A jednak tak właśnie jest, teraz jestem tego świadomy i w najintymniejszych lochach naszej duszy do których nikt nigdy nie zdobędzie dostępu, wierzymy z przekonaniem, że to się zdarzy...
...że już się dzieje."

12. Velaris - ulubione książkowe miejscei

 Nubreva z "Prawdodziejki" albo Katterdam z książki  "Szóstka Wron".

13. Tęcza - nominacje

Nominuję każdego wiernego fana serii Dworów do zrobienia tego tagu i wysłania linka w komentarzu.

Zaczytanego

PS: Przepraszam, że nie ma teraz żadnych postów, ale miałam wycieczkę w zeszłym tygodniu. Do tego dochodzi jeszcze mój zastój czytelniczy, który pojawił się nie wiadomo z jakiego powodu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Saga o Braciach Benedictach Joss Stirling - recenzja pierwszych trzech tomów

ACOTAR i ACOMAF Sarah J. Maas - recenzja

"Rozgrywka" J.Sterling - recenzja przedpremierowa